W Polsce płatności mobilnych można dokonywać za pośrednictwem usług Google Pay i Apple Pay, technologii HCE, pozwalającej na mobilne płatności zbliżeniowe, czy rozwiązania od Polskiego Systemu Płatności – popularnego BLIK-a. Liczba użytkowników tych systemów z roku na rok nieustanie rośnie – nic dziwnego, gdyż płatności mobilne to szereg korzyści. Jakich?
Dzięki płatnościom mobilnym nie musisz nosić przy sobie gotówki czy karty płatniczej. Wystarczy smartfon (lub inne urządzenie mobilne: tablet, smartwatch), dostęp do Internetu oraz odpowiednia aplikacja.
Urządzenia mobilne są wykorzystywane przede wszystkim do płatności online w sklepach internetowych. Jednak na tym ich zastosowanie się nie kończy! Za ich pośrednictwem możesz uregulować należność w sklepie stacjonarnym, wykonać przelew bankowy czy nawet wypłacić gotówkę z bankomatu. Nie musisz mieć nawet przy sobie portfela, wystarczy smartfon!
Podczas płatności mobilnej możesz wyrazić zgodę na zapamiętanie swoich danych przez system. Dzięki temu przy kolejnych transakcjach do dokonania zakupu wystarczy tylko kilka sekund i jedno kliknięcie. Warto wybrać to rozwiązanie szczególnie wtedy, gdy często i regularnie korzystasz z usług danego e-sklepu.
Systemy płatności mobilnych przekazują do sprzedawcy informację, że kupujący uregulował za ich pośrednictwem należność. Dzięki temu może on od razu przystąpić do realizacji zamówienia, bez konieczności czekania na zaksięgowanie się przelewu na koncie. W efekcie towar może trafić do klienta jeszcze szybciej.
Nie mniej istotną zaletą płatności mobilnych jest ich bezpieczeństwo. Przesyłane informacje są odpowiednio szyfrowane, aplikacje mobilne – nieustannie aktualizowane, a same urządzenia mobilne – wyposażane w stosowne atesty. Wszystko po to, aby zapewnić ochronę danych i środków finansowych wszystkim stronom transakcji.
Płatności mobilne już teraz stanowią znaczny procent wszystkich transakcji, a ich popularność niewątpliwie będzie rosła dalej. Z tego powodu coraz więcej przedsiębiorców oferuje je swoim klientom. Ich implementacja może przyczynić się do wzrostu obrotów w e-commerce, gdyż badania pokazują, że dostępność preferowanej przez klienta formy płatności przesądza o wyborze konkretnego sklepu aż w 22% przypadków!