Kupujesz prezent przez internet? Praktyczne porady przy składaniu zamówień w sklepach internetowych
Chcesz złożyć zamówienie w sklepie internetowym. Masz upatrzony produkt. Nie wiesz do końca jak zrobić zamówienie lub nigdy nie składałeś zamówień w sklepie internetowym? Mamy dla Ciebie praktyczne porady przy składaniu zamówień.
Dla osób, które często składają zamówienia przez sklep internetowy wszystko wydaje się być takie oczywiste. Wybieramy produkt ze strony, którym jesteśmy zainteresowani, dodajemy go do koszyka i realizujemy zamówienie. Na przykładzie sklepu Eversun – internetowej hurtowni kosmetyczno-fryzjerskiej wyjaśnimy jak dodać produkt do koszyka i złożyć zamówienie przez sklep internetowy. Zdarza się, że internet szwankuje lub strona ładuje się nam zbyt długo. Może być to związane z aktualizacją sklepu lub awarią w dostawie internetu. Co zrobić w takim wypadku? Gdy mamy wybrany towar, ale nie działa nam koszyk na stronie internetowej? Zamówienie możemy napisać mailowo. Potrzebny nam tylko adres mailowy do sklepu internetowego.
Składanie zamówień przez maila.
Składanie zamówień przez maila jest rozwiązaniem dla wszystkich tych, którzy mają problem z dodaniem produktu do koszyka. Poprawnie złożone zamówienie powinno zawierać:
informacje o produkcie jaki nas interesuje – link do produktu aby osoba zajmująca się naszym zamówieniem mogła precyzyjnie zobaczyć jakim produktem jesteśmy zainteresowani
ilość sztuk produktu jakim jesteśmy zainteresowani
informacje na temat dostawy produktu – preferowany czas dostawy produktu, jeżeli jesteśmy zainteresowani produktem dostępnym od ręki i zależy nam na czasie napisz o tym
preferowany sposób płatności za zamówienie – napisz o tym jak chcesz zapłacić za zamówienie, czy przelewem czy za pobraniem lub może chcesz odebrać osobiście i zapłacić
podaj swoje dane do stworzenia oferty i wyliczenia przykładowych kosztów oraz dane do wysyłki, jeżeli zamawiasz kurierem
pamiętaj aby podać numer telefonu do kontaktu
zawsze warto zapytać o rabat lub o zmniejszenie kosztów wysyłki 🙂
Składanie zamówienia przez sklep internetowy.
Wybieramy produkt jakim jesteśmy zainteresowani. Do tego przykładu został wybrany produkt ze sklepu internetowej hurtowni Eversun – Blink – Fotel fryzjerski czarny.
Fotel fryzjerski Blink to model dostępny w różnych wariantach kolorystycznych. Model posiada opcje dostosowania według indywidualnych potrzeb klienta podstawy fotela. Poniżej okienka z ilością produktu jaką chcemy zamówić i nad przyciskiem „Dodaj do koszyka” widoczne są podstawy do fotela fryzjerskiego spośród których możemy wybierać. Najeżdżając kursorem myszki na miniaturkę podstawy, wyświetli nam się ona w powiększeniu.
Siedzisko fotela fryzjerskiego Blink jest tapicerowane skórą ekologiczną, pikowane, a w wgłębieniach pikowania przytwierdzone są kryształki.
Kolejność czynności przy składaniu zamówienia.
Wybieramy produkt.
Jeżeli produkt posiada opcje – zaznaczamy opcję która nas interesuje.
Wybieramy ile sztuk produktu chcemy zamówić. Jeżeli jedną, to zostawiamy pole tak jak jest z ilością 1.
Dodajemy produkt do koszyka.
Po dodaniu produktu do koszyka wpisujemy dane do dostawy.
Jeżeli adres do dostawy jest inny, niż adres do wystawienia faktury zaznaczamy to i wypełniamy drugi formularz z danymi do rozliczenia.
Wybieramy sposób opłacenia zamówienia.
Zatwierdzamy zgody wymagane do złożenia zamówienia.
Składamy zamówienie.
Po złożeniu zamówienia, jeżeli nie jesteśmy pewni czy przeszło zawsze możemy zadzwonić i spytać się handlowca o zamówienie.
O czym warto pamiętać przy składaniu zamówień w sklepie internetowym?
Nie każdy sklep internetowy dzwoni do klientów, gdy z zamówieniem jest coś nie tak. Pamiętaj aby po złożeniu zamówienia sprawdzać skrzynkę pocztową.
Zawsze sprawdzaj czy podany przez Ciebie mail lub numer telefonu jest poprawny. Bez tego obsługa sklepu nie będzie mogła się z Tobą skontaktować. Uważaj na literówki lub niedociśnięcie klawisza na klawiaturze przy pisaniu. Częstym błędem przy podawaniu maila jest np.: [email protected] < zamiast „wp” wpisane „w”
Czytaj informacje podane na stronie sklepu internetowego.
O czym warto pamiętać jeżeli chcesz dowiedzieć się o stanie realizacji swojego zamówienia?
Jeżeli chcesz skontaktować się ze sklepem internetowym w sprawie swojego zamówienia przygotuj:
numer swojego zamówienia
produkt jaki zamawiałeś
adres mailowy jaki podałeś przy zamówieniu
Jeżeli nie możesz odnaleźć swojego numeru zamówienia lub nie dostałeś go, poinformuj o tym handlowca. Numer zamówienia to najważniejsza rzecz w sklepie internetowym. Nadawany jest on indywidualnie do każdego zamówienia. Podając tylko swoje nazwisko, może zdarzyć się tak, że jest kilka klientów o takim samym nazwisku. Niektóre sklepy mogą nie mieć wyszukiwania zamówienia po nazwiskach a jedynie po numerach zamówień. Nie podając numeru zamówienia, znalezienie go może być w niektórych przypadkach problematyczne.
Chcesz złożyć reklamację do swojego zamówienia?
Pamiętaj, że aby złożyć reklamację do swojego zamówienia musisz mieć udowodnioną szkodę. Jeżeli szkoda jest widoczna wykonaj jej zdjęcie. Opisz swoją reklamację i prześlij ją do handlowca.
Reklamacja powinna zawierać:
nazwę reklamowanego produktu
datę zakupu produktu, datę otrzymania produktu, potwierdzenie wykonania opłaty za produkt [potwierdzenie przelewu, paragon lub fakturę]
opis reklamacji, jeżeli szkoda jest widoczna załączone zdjęcia
jeżeli jesteś konsumentem, możesz zwrócić towar w okresie 14 dni od daty zakupu. Będąc przedsiębiorcą, zwrot towaru przyjmowany jest jedynie z dobrej woli. Nie ma obowiązku przyjmowania zwrotów od przedsiębiorców. Jeżeli jesteś przedsiębiorcą możliwa jest wymiana towaru lub naprawa. Pamiętaj, dokonuj zawsze przemyślanych zakupów.