Pandemia zaowocowała bum na tworzenie nowych sklepów odzieżowych w internecie. Ograniczenia, lockdowny, strach społeczeństwa spowodowały, że to branża odzieżowa była jedną z tych, które stacjonarnie odczuły negatywny efekt pandemii. Sprzedawcy zaczęli przenosić swoje biznesy na platformy sprzedażowe działające w internecie. Za sprzedawcami podążyli również mikroprzedsiębiorcy którzy zauważyli nowy trend rynkowy – częstsze zakupy odzieży w sieci internetowej.
Nie ma jednoznacznego przepisu na stworzenie atrakcyjnie wyglądającego sklepu internetowego. Są jednak wskazówki które mogą nam pomóc taki stworzyć. Jakiś czas temu natknąłem się na ciekawy artykuł „Tworzenie sklepu internetowego w 2023” analizujący trendy sklepów internetowych na przyszły rok. Podążając za wskazówkami, możemy dojść do wniosku, sklep internetowy to głównie przekaz medialny. Powinniśmy skupić się najbardziej na jakości obrazów, prezentacji produktu, dobrym pomysłem jest użycie materiału filmowego.
Z artykułu można wywnioskować, że to zdjęcie oraz film sprzedaje produkt i jeżeli chcemy konkurować z innymi sklepami internetowymi to ten przekaz medialny musi być jakościowy.
Tworzenie ciekawego sklepu internetowego nie polega jedynie na szlifowaniu tego co widoczne. Ważne są też odczucia użytkownika pochodzące z interakcji ze sklepem internetowym. Sklep internetowy więc powinien być jak najprostszy w obsłudze, a same interakcje wywoływać pozytywne odczucia.
Aby zaprezentować informacje w praktyce wybrałem kilka realizacji ciekawych sklepów internetowych. Niżej postaram się je pokrótce opisać, a pod opisem zamieszczę link do bardziej obszernego opisu. Tak byście mogli dowiedzieć się jak dane sklepy zostały stworzone i jakie technologie posiadają.
Jest to świetny przykład sklepu internetowego bazującego na przekazie medialnym. Strona startowa sklepu internetowego to kolaż obrazów pochodzących z banerów oraz zdjęć produktowych. Na uwagę zasługuje również kolorystyka sklepu internetowego.
Link do opisu: https://www.designcart.pl/portfolio/85-sklep-internetowy-z-odzieza-sportowa.html
Kolejny przykład sklepu internetowego w którym szatę graficzną stanowią obrazy produktowe. Warto zwrócić uwagę że w prezentowanych przykładach nie ma praktycznie żadnego tekstu na stronie głównej. Klient nie potrzebuje treści w sklepie internetowym na stronie startowej. Strona startowa sklepu internetowego jest jak sklepowa witryna.
Link do opisu: https://www.designcart.pl/portfolio/91-sklep-internetowy-z-bielizna.html
Ostatni przykład sklepu internetowego oraz przykład odbiegający stylistycznie od pozostałych. W tym sklepie internetowym zdjęcia produktowe zostały wyważone z szatą graficzną. Mamy nie co więcej kolorów, ciekawy układ oraz opisy produktowe już na stronie startowej. A wy którą wersję bardziej preferujecie? Napiszcie w komentarzu.
Link do opisu: https://www.designcart.pl/portfolio/88-sklep-internetowy-z-odzieza.html
Podsumowując obecnie najważniejszym elementem sklepu internetowego jest profesjonalne, dobrej jakości zdjęcie. Za pomocą zdjęć produktów, możemy zachęcić klienta do zakupu lub do opuszczenia sklepu internetowego.