Nie od dziś wiadomo, że dobra reklama potrafi sama sprzedać produkt. Czym więc jest dobra reklama jeśli nie odpowiednio dobraną treścią i prezentacją produktu. Odpowiednie dobrane zdjęcie, barwy bądź kadr potrafią wykonać powierzone w nich zadanie i przyciągnąć nam nowych odbiorców.
Produktowa fotografia, którą zna każdy
Wiele osób zajmujących się fotografią hobbystycznie próbuje swoich sił w fotografii produktowej, nawet o tym nie wiedząc. Sprzedając produkt na portalach ogłoszeniowych, który wygrzebaliśmy z zakamarków naszej szafy bądź piwnicy, stajemy się nieświadomie fotografem produktowym. W stertach aukcji ciężko czasem wybrać rzecz, która nas interesuje jeśli wszystko wygląda tak samo. Odpowiednio ułożone w kompozycje zdjęcia wykonane samodzielnie, bądź przez studio fotograficzne może zasiać w głowie klienta myśl o zakupie właśnie u nas. Warto zadbać więc o odpowiednie zdjęcia, jeśli chcemy wyróżnić się na tle konkurencji.
Zacznij od kompozycji
Proste zdjęcie wykona każdy z nas nawet telefonem komórkowym. Zadbajmy o tło, dobierzmy kompozycyjne dodatki do zdjęcia jeśli uatrakcyjnią one naszą wizualizacje, postarajmy się możliwie najciekawiej oświetlić nasz produkt, bo czasem tak prosta rzecz jak zmiana kąta padania światła sprawi, że zdjęcie będzie o wiele lepsze niż przy standardowym oświetleniu z przodu. Tą technikę wykorzystują równie teledyskowe filmy ślubne czy artystyczne filmy krótkometrażowe, bo gdzie jeśli nie tam musimy bawić się światłem, aby nadać klimatu czy charakteru postaci lub rzeczy.
Jakość jest ważna
Choć mówi się że dobry fotograf to i telefonem dobre zdjęcie zrobi, to w tym wypadku tylko po części jest to prawda. Na własne potrzeby owszem, jesteśmy w stanie, przy dobrze oświetlonym produkcie wykonać zdjęcia produktowe, musimy zdawac sobie sprawę z ograniczeń jakie nakłada na nas sprzęt. Często w profesjonalnych studiach fotograficznych wykorzystuje się aparaty z maksymalnie dużą rozdzielczością i ostrością, aby było widać dobrze każdy, nawet najmniejszy detal produktu, dlatego jeśli zalezy nam na jakości lepiej zgłosić sie z tym do profesjonalnej firmy zajmującej się właśnie tym typem fotografii
Nie bójmy się próbować
Zdjęcia produktowe nie zawsze musza być wykonywane w miejscu jakim jest studio fotograficzne. Coraz częsciej fotografia modowa, bądź detaling samochodowy lepiej wygląda w plenerze, przy zurbanizowanych okolicach, a np. fotografowanie kosmetyków pośród natury na kompletnym odludziu. Ważne aby lokalizacja bądź dodatki oddawały charakter produktu, który chcemy pokazać, by symbolizowały i kojażyły się jednoznacznie właśnie z nim.
Nie tylko zdjęcia
Coraz częściej w sklepach internetowych widzimy nowe możliwości jakie otrzymujemy z biegiem czasu. Możemy zobaczyć zdjęcia produktowe 360 stopni, wirtualne spacery, czy filmy reklamowe. Te ostatnie to dobra alternatywa do zdjęć produktowych, gdy nie jesteśmy w stanie w jednym zdjęciu przekazać odbiorcy tyle treści ile chcielibyśmy, lub gdy produkt wymaga ruchu by zaprezentować swoją funkcjonalność.