Branża e-commerce prężnie się rozwija. Coraz chętniej zamawiamy najróżniejsze produkty przez internet – od artykułów spożywczych, przez kosmetyki, ubrania, zabawki, części samochodowe, po leki i suplementy z aptek online. Bez względu na branżę w jakiej działasz, powinieneś dobrze rozeznać się w sposobach dostawy paczek do klientów. Dzięki temu zwiększysz szanse, że klienci zdecydują się na zakupy w Twoim sklepie i chętniej ponownie skorzystają z oferowanych usług.
Istnieją różne sposoby dostawy paczek do klientów. Im więcej możliwości otrzymuje klient, tym większa szansa, że znajdzie dla siebie dogodną możliwość i zdecyduje się na finalizację transakcji. Poznaj dostępne możliwości wraz z ich charakterystyką, zaletami i wadami. Ułatwi Ci to dobór najlepszych rozwiązań dla Twojego biznesu.
Najpopularniejsza forma dostawy przesyłek zarówno w branży e-commerce, jak i przez osoby prywatne. Oferta przewoźników jest szeroka, więc jeśli nie wiesz, kto wiedzie prym na rynku, warto sprawdzić firmy kurierskie na platformie wysyłkowej SendIt, gdzie można porównać usługi poszczególnych firm. Dostawa pod wskazany adres – np. domowy czy firmowy, to spore udogodnienie, ponieważ otrzymamy paczkę bez wychodzenia z domu. Rozwiązanie ma to jednak swoje minusy, bowiem kuriera można spodziewać się w różnych godzinach, a nie zawsze spędzamy ten czas właśnie pod wskazanym adresem.
Odpowiedzią na potrzeby zamawiających jest możliwość skorzystania z usług kurierskich, ale z opcją doręczenia paczki do wskazanego punktu. W zależności od przewoźnika, mogą to być DPD Pickup, DHL POP, ParcelShop GLS Poland i inne. Dodatkowo przewoźnicy mają podpisane umowy z różnymi sklepami, kioskami, stacjami benzynowymi, które również obsługują przesyłki kurierskie. To bardzo dogodna opcja, bowiem wiele sklepów jest czynnych od samego rana do późnego wieczora, a stacje benzynowe całodobowo. Wówczas odbiorca po otrzymaniu odpowiedniego powiadomienia zgłasza się do punktu odbioru, przekazuje dane (np. numer przesyłki, kod) i odbiera swoją paczkę.
Jeszcze inną opcją jest dostarczanie przesyłek do automatów paczkowych. W Polsce prym wiodą Paczkomaty InPostu, które podbiły rynek usług kurierskich na całym świecie. Odbiorca otrzymuje powiadomienie, gdy paczka znajdzie się w automacie. Wystarczy, że wpisze numer telefonu i kod, zeskanuje kod QR lub otworzy skrzynkę z poziomu aplikacji, a po chwili otworzy się jego skrytka i będzie mógł wyciągnąć paczkę o każdej porze dnia i nocy. Ma na to dokładnie 48h (istnieje opcja płatnego przedłużenia pobytu paczki w skrytce w aplikacji). W ostatnim czasie pojawiają się też konkurencyjne automaty paczkowe – np. firmy DPD. To bez wątpienia jedna z wygodniejszych opcji – szczególnie, że automaty paczkowe można spotkać niemal na każdym rogu w dużych miastach i miasteczkach, a coraz częściej nawet na wsiach!
Choć usługi pocztowe powoli tracą zainteresowanie, ponieważ kurierzy oferują zdecydowanie bardziej konkurencyjne rozwiązania, to niekiedy klienci branży e‑commerce wciąż chętnie decydują się na takie rozwiązanie. Przede wszystkim mowa tutaj o osobach starszych, które darzą pocztę wysokim zaufaniem.